Home > Uncategorized > Cercetatoarea Emilia Morosan: Colectionez glume bune ca sa-i descretesc fruntea lui Barack Obama

Cercetatoarea Emilia Morosan: Colectionez glume bune ca sa-i descretesc fruntea lui Barack Obama

Emilia Morosan a primit, luni, premiul pentru debut in cariera stiintifica de la presedintele american Barack Obama. Cercetatoarea este originara din Suceava si locuieste de zece ani in SUA.
Dupa absolvire, m-am angajat ca suplinitor la liceu. In timpul unei ore, sora mea mi-a adus un plic de la o universitate din SUA. Fusesem acceptata pentru un doctorat. Elevii m-au rugat cu lacrimi in ochi sa mai stau vreo doi ani, pana termina ei scoala. Era visul meu sa merg in America, asa ca in anul 2000 incepeam doctoratul la Iowa State University si Ames Laboratory“, a povestit cercetatoarea pentru libertatea.ro.
Din 2007 a devenit profesoara la Rice University. “Munca mea e o combinatie intre chimie, fizica si stiinta materialelor, iar scopul meu e de a proiecta si de a sintetiza noi materiale”, a explicat Emilia.Romanca a aflat in septembrie ca va fi premiata de Barack Obama pentru cercetarile sale. “Cum m-am pregatit pentru intalnirea cu presedintele? Am inceput sa colectionez glume bune pe care voi incerca sa le spun, ca sa-i mai descretesc fruntea”.Emilia ne-a spus ca nu se va mai intoarce in Romania. “In SUA am resurse de cercetare cum nu mi-as fi imaginat ca exista. Insa vin in vizita in tara, pentru ca am prieteni buni acasa, dar si ca sa recrutez studenti talentati”.Pe langa distinctia pe care a primit-o de la Barack Obama, Emilia a primit si o finantare de un milion de dolari pentru continuarea cercetarilor.

————————————————————————-
Sursa: realitatea.net

  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

